Индекс на страниците
Проверка за данъчни задължения
Пътна и инженерна инфраструктура
Сигнали за корупция, жалби и предложения
52,058 total views, 19 views today
Имейл: education@plovdiv.bg
Телефон: +359 32 633 413
Имейл: invest@plovdiv.bg
Телефон: +359 32 656 712
Основните функции на отдел „Образование и бизнес развитие” са :
1. Подпомага кмета на Общината и Общински съвет – Пловдив в реализирането на държавната и общинската политика в областта на образованието и бизнес развитието;
2. Участва при разработването на Стратегията за развитие на образованието в Община Пловдив, Общинската образователна програма, Общинска стратегия за подкрепа за личностно развитие на децата и учениците в Община Пловдив, в общински план за действие в изпълнение на националната стратегия за насърчаване и повишаване на грамотността и в стратегии на областно ниво, годишни планове за развитие и др.
3. Осигурява и контролира условията и организацията на дейностите в предучилищното образование в общинските детски градини и условията за функционирането и развитието на общинските центрове за подкрепа за личностно развитие;
4. Извършва проверки в детските градини и училищата по проблеми в съответната област и спазването на нормативните актове;
5. Осъществява контрол по воденето и съхраняването на задължителната документация, на спазването на нормативите за пълняемост на паралелките и групите, подготвя за съгласуване план-приема в общинските училища;
6. Осигурява и контролира обхвата на подлежащите на задължително предучилищно и училищно образование деца и ученици. Извършва дейности по осъществяване на по-пълния обхват на подлежащите на обучение в І клас и подготвителните групи за всяка учебна година.
7. Съдейства на общинските детски градини, училища и центрове за подкрепа за
личностно развитие при:
- осигуряване на необходимата материална база (изграждане, обзавеждане, ремонт, модернизация и др.);
- осигуряване храненето на децата в детските градини и учениците в началния етап на обучение;
- осигуряване на учебници и учебни комплекти за безвъзмездно ползване от децата в подготвителните групи и учениците от І до VII клас;
8. Участва при разработване, внедряване и администриране на електронни системи – за прием на децата в общинските детски ясли и детски градини и на учениците в първи клас; за управление на дейностите, свързани с използването на електронни дневници в детските градини, автоматично генериране на дължимите такси, информиране на родителите и др.
9. Подпомага родителите при кандидатстване за прием в общинските детски градини и първи клас и съдейства на директорите по въпроси, свързани с използваните електронни системи.
10. Участва в разработването на формули и правила за разпределение на бюджетните средства, предоставени по единни разходни стандарти за училища, детски градини и ЦПЛР;
11. Осъществява текущи дейности при разпределение и отпускане на средства от Резерва за нерегулярни разходи, определен с утвърдените „Формули и правила за определяне размера на бюджетните средства, предоставени на общинските училища, детските градини и ЦПЛР“ за текущата календарна година;
12. Изготвя и актуализира бюджета на функция „Образование и бизнес развитие“ – дейност 389 „Други дейности по образованието“ за съответната година;
13. Организира и контролира всички дейности, свързани с разпределението на бюджетните средства в общинските детски градини, училищата и ЦПЛР, включително и по проекти с осигурено външно финансиране;
14. Като второстепенен разпоредител отдел „Образование и бизнес развитие” има самостоятелно счетоводство, което организира и осъществява финансово-счетоводната дейност на отдела, в съответствие със Закона за счетоводството, действащата нормативна уредба в бюджетната сфера и разработения индивидуален модел на счетоводна политика:
- Извършва счетоводно отчитане на приходите и разходите на отдела и изготвя отчета за касовото му изпълнение;
- Изготвя и изплаща начисляване на възнагражденията на служителите в отдел „Образование и бизнес развитие” – Дейност 389 – Други дейности по образованието. Подава необходимата информация в ТД на НАП и НОИ Пловдив;
- Съблюдава и осъществява текущ и последваш контрол по законосъобразното
изготвяне, обработка и съхраняване на счетоводните документи;
- Осигурява съхраняването и ползването на счетоводната документация съгласно изискванията на Закона за счетоводството.
15. Подготвя отговори и становища по въпроси, свързани с предучилищното и училищното образование, по искане и в отговор на държавни институции, организации и граждани.
16. Осъществява дейности за реализиране на приетите общински образователни програми (организиране и контрол) и планове за развитие.
17. Координира дейността на отдела с дейността на звената по образование в районните администрации.
18. Сътрудничи и извършва съвместни дейности със синдикалните организации на учителите и работодателите, с организации от гражданския сектор, с други служби в администрацията (в това число предимно със специалистите от МОН на национално и РУО на регионално ниво).
19. Участва в организирането на кампании и конкурси в областта на образованието;
20. Приема за сведение щатните разписания на общинските детски градини, училища и обслужващи звена;
21. Изработва и подписва допълнителни споразумения към съществуващия Колективен трудов договор, както и нов Колективен трудов договор за общинските училища, детските градини и центрове за подкрепа за личностно развитие /ЦПЛР/;
22. Организира и контролира дейностите по трудовите правоотношения в съответствие с действащата нормативна уредба на директорите от общинските детски градини и ЦПЛР.
23. Осигурява стипендии и еднократно финансово подпомагане за учениците на основание Наредба за условията и реда за осъществяване на закрила на деца с изявени дарби и Правилник на Общински съвет – Пловдив за финансово подпомагане на деца с изявени дарби от Община Пловдив;
24. Съдейства за реализирането на разнообразни дейности в сферата на образованието (специализирани обучения на педагогическите кадри, семинари и дискусии по важни теми, литературни срещи, изложби и др.), работи съвместно със сдруженията на учителите-пенсионери.
25. Извършва организационна дейност, свързана с Ученическите спортни игри, общински мероприятия, на олимпиади областен кръг; на юбилеи и годишнини на училища и детски градини за съответната година. Приема и обработва документацията по изплащане на средствата за проведените мероприятия.
26. Осъществява текущи дейности (приемане, проверка и обработка на документа) по изпълнението на програмите на МОН.
27. Чрез функциониращата педагогическа библиотека осъществява справочно-библиографска, информационна и консултативна дейност с помощта на софтуерен продукт за библиотеки. Комплектува и обогатява книжният фонд и обслужва читатели, предимно с педагогическа насоченост.
28. Участва в разработването на планове и програми, свързани с дейността на отдела.
29. Осигурява провеждането на активна местна политика и постигане на съгласуваност между местните, регионалните и националните интереси;
30. Анализира състоянието на всички сфери на обществения и икономически живот, проследява тенденциите и планира стратегически целите и мерките за развитие на общината.
31. Извършва оперативна работа, проучване на възможностите и координация за привличане на чуждестранни и български инвестиции в Община Пловдив;
32. Оказва съдействие на инвеститори в Община Пловдив – при административни режими и при работа с други институции;
33. Набира, обработва, анализира и съхранява информация, свързана с икономически сектори и отрасли, с макроикономически показатели и статистически данни за територията на Община Пловдив. Предоставяне при необходимост на бизнес информацията на настоящи и потенциални инвеститори;
34. Осъществява контакт и оказва директно съдействие на представителите на бизнеса на територията на град Пловдив;
35. Организира национални и международни бизнес форуми, конференции, дискусионни срещи, кръгли маси в град Пловдив с представители на местни и чуждестранни фирми и промотиране пред тях на потенциала на Пловдив, както и с цел запознаване на заинтересованите страни с възможностите за сътрудничество;
36. Координира и съдейства при организацията на срещи между Община Пловдив и заинтересовани лица – потенциални инвеститори, представители на действащи вече компании, представители на образователни институции, браншови асоциации, граждански сдружения, младежки организации, НПО структури и др.;
37. Изготвя документи, статии, проучвания, публикации, доклади, анализи, форми за кандидатстване на български и/или чужд език за нуждите на отдела;
38. Взима участие в различни форуми и конференции в страната и чужбина, с цел представяне на потенциала на град Пловдив пред камари, стопански асоциации, консултанти, инвеститори от различни икономически сектори, служби по търговско-икономически въпроси, международни делегации, представители на дипломатическия корпус, държавната власт, побратимени градове, чуждестранни журналисти и др.
|
||||
Име |
Длъжност |
Етаж – стая |
Телефони |
Ел. адрес |
Донка Щилянова | началник |
III – 5 |
032 633-413 |
d_shtilyanova@plovdiv.bg |
Славина Кабранова | гл. експерт |
III – 1 |
032 628-622 |
s_kabranova@plovdiv.bg |
Милена Златанова | гл. инспектор |
III – 2 |
032 621-107 |
m_zlatanova@plovdiv.bg |
Тезджан Дурмуш | ст. експерт |
III – 2 |
032 621 107 |
t_durmush@plovdiv.bg |
Надя Сотирова | гл. инспектор |
III – 3 |
032 626 427 |
n.sotirova@plovdiv.bg |
Веляна Сапунарова | гл. инспектор |
III – 4 |
032 635 357 |
v_sapunarova@plovdiv.bg |
Даниела Николова | гл. инспектор |
III – 4a |
032 633 591 |
d.nikolova@plovdiv.bg |
Снежана Александрова | гл. експерт |
III – 6 |
032 628 941 |
s_aleksandrova@plovdiv.bg |
Анета Кацарска | гл. инспектор |
III – 6 |
032 628 941 |
a_katsarska@plovdiv.bg |
Мая Ирикова-Янева | гл. инспектор |
III – 6 |
032 628 941 |
m_irikova@plovdiv.bg |
Милена Христова | гл. експерт |
III – 6 |
032 628 941 |
m_hristova@plovdiv.bg |
Росица Тодорова | гл. счетоводител |
III – 7 |
032 628-453 |
r_todorova@plovdiv.bg |
Кремена Чакърова | ст. експерт |
III – 7 |
032 628-453 |
k_raicheva@plovdiv.bg |
УЛ. „П.Р.СЛАВЕЙКОВ” №4 |
||||
Име |
Длъжност |
Етаж – стая |
Телефони |
Ел. адрес |
Силви Бaкърджиев | гл. експерт |
032 623-952 |
s_bakurdjiev@plovdiv.bg |
|
Красимир Христов | гл. експерт |
032 660-842 |
k_hristov@plovdiv.bg |
|
УЛ. „СЪБОРНА” №39А |
||||
Име |
Длъжност |
Етаж – стая |
Телефони |
Ел. адрес |
Здравка Грънчарова | ст. експерт |
032 631-621 |
z_grancharova@plovdiv.bg |
|
Атанас Балджиев | ст. експерт |
032 631-621 |
a_baldjiev@plovdiv.bg |
|
||||
Име |
Длъжност |
Етаж – стая |
Телефони |
Ел. адрес |
Пламена Терзиева | гл. експерт | IV – 56 |
032 656 883 |
p_terzieva@plovdiv.bg |
Валерия Тончева | гл. експерт | IV – 56 |
032 656 883 |
v_toncheva@plovdiv.bg |
Марияна Кехайова – Кулева | главен юрисконсулт | IV – 57 |
032 656 886 |
m_kehaiova@plovdiv.bg |
Габриела Радева | мл. експерт | IV – 57 |
032 656 886 |
g_radeva@plovdiv.bg |
52,059 total views, 20 views today