Промените в Методиката за приемане на децата в общинските детски заведения в Пловдив влизат в сила от утре – 1-ви април 2014-та година, обяви ресорният заместник-кмет Стефан Стоянов. Той подчерта, че новите правила са приети след множество срещи, кръгли маси и дискусии и са с основна цел улесняване на родителите.
За първи път справките за адресна регистрация и липса на задължения към Община Пловдив ще се правят автоматично, тъй като Електронната система за прием в детските заведения е свързана със системите на ГРАО и „Местни данъци и такси“. Това е истинска електронна услуга, която е огромно удобство за родителите, като им пести време и нерви, коментира кметът на Пловдив инж. Иван Тотев.
Сред основните промени, които влизат в сила са повишаване на квотата за прием по социални критерии от 20 на 30 %, въвеждане на нови критерии – брой деца в семейството, други хронично болни деца в семейството (брат/сестра на кандидатстващото за прием дете), ползващи обезщетения безработни родители и други.
Заместник-кметът Стефан Стоянов подчерта, че родителите трябва да знаят, че всички подадени досега заявления ще бъдат анулирани и е необходимо да подадат нови, за да участват в предстоящите класирания. Въведените в Системата данни за регистрираните деца и родителите се запазват, като ще се изисква само актуализирането и допълването им. Следващото класиране за прием на деца в общинските детски заведения в Пловдив е на 17.04.2014 г.
С промените гражданите могат да се запознаят на страницата на Системата за прием dz-priem.plovdiv.bg в раздела за нормативни документи.
6,174 total views, 4 views today