Начало Актуално ППД „Ангел Букорещлиев“ със забележително представяне, бурни аплодисменти и незабравими емоции от международния фестивал в Краков, Полша

6 7

17.05.2023

Турнето на Пловдивско певческо дружество „Ангел Букорещлиев“ се състоя от 11 до 15 май в  Краков, Полша

Пловдивското певческо дружество „Ангел Букорещлиев“ защити славата на българското хорово пеене с участие на международния фестивал “We are singing” в Краков, Полша. Хорът имаше две бурно аплодирани изяви, отличени и от организаторите на фестивала като забележителни като технически умения и емоционален заряд. Пътуването се осъществи с подкрепата на община Пловдив като част от Културния календар на града за 2023г. по Компонент 2 „Мобилност“.

Диригентът Илиян Тиганев споделя от първо лице своите усещания за пътуването и изявите:

„Официалното тръгване от град Пловдив бе осветено от отец Ангел Брусов. С Бог напред турнето премина успешно, без сериозни препятствия и аварии. Времето бе разкошно, въпреки че няколко дни преди да заминем, когато проверихме времето, имаше информация, че ще бъде много мрачно и дъждовно докрай. Като че ли стана точно обратното.

Минахме българо-сръбската граница и след това се насочихме към Будапеща, където преспахме една нощ. Вълнението бе голямо, защото се возихме в луксозен кораб. Имахме възможността да чуем презентация за всички забележителности, които се намират от двете страни на р. Дунав. Вървяхме пеш до Рибарския бастион, за да се насладим на невероятната панорама. Прибрахме се в хотела, за да съберем сили за следващия ден и да си починем от дългия път.

На 12 май беше нашата първа изява в Музикалната академия на гр. Краков, именувана на съвременния полски композитор Кшищоф Пендерецки, който е бил неин ректор 15 години. Там се представихме блестящо. По отзива на инициаторите на фестивала, защитихме високото ниво на българското хорово пеене. Реакцията на публиката също бе достатъчно красноречива – тя бе вглъбено притихнала по време на църковните песнопения, които изпълнихме, после бързо влезе в ритъма на вариациите по български фолклорни напеви, а финалната латино полифония разчупи атмосферата и предизвика възторг . Доволни и щастливи след деветчасовия път с автобус и вдъхновената изява, се прибрахме в хотела и празнувахме два рождени дни и успешното участие.

На 13 май направихме утринна обиколка със професионален гид, който ни разведе в града и ни показа забележителностите. Особено впечатление предизвика дворецът „Вавел“,  който стои на едноименния хълм над историческия център на Краков над река Висла. Впечатляващи бяха и катедралите, архитектурните бижута от различни епохи, големия площад, мащабни и малки артефакти от наслоените столетия.

Същия ден бе последният концерт от международния фестивал “We are singing”. Той бе в солната мина в Краков. Слязохме пеша петдесет и пет етажа надолу, сто и трийсет метра под земята, като след това по тунели се слизаше още стотина метра, като минавахме различни зали и научавахме какви са и за какво са служели. Видяхме подводните солни езера и различните подземни параклиси. Стигнахме залата и бяхме смаяни пред тази гледка. Акустиката бе вълшебна, а обстановката доста интересна и необичайна.

Концертът стартира, ние много се вълнувахме и отново пяхме за Пловдив и за България! Както се пошегувах, строшихме солната сцена с невероятен звук и въпреки, че мината не работи от трийсетина години, дойдоха миньорите да съберат малко сол, за да я продадат и да изкарат някоя злота (полска валута). Накрая пяхме всички състави на една сцена, предварително научена песен на два езика и отидохме в хотел „Swing“ на гала вечеря и церемония по връчване на плакетите.“