Начало Актуално Проектът „Патронажна грижа +“ помага на близо 2000 пловдивчани в нужда

Проектът „Патронажна грижа +“ помага на близо 2000 пловдивчани в нужда

патронажна грижа + (1)

„Проектът „Патронажна грижа +“ е  един страхотен проект, който е насочен към хората в нужда на Пловдив. Чрез него беше продължен компонент 2 за полагане на ежедневни грижи за над 500 пловдивчани в техните домове, като беше надграден със специален поглед и внимание към съществуващите социални услуги, с допълнителни възнаграждения за извънредния труд на социалните работници покрай тежкия период на COVID пандемията“, това заяви заместник-кметът Георги Титюков по време на пресконференцията за представяне на целите, основните дейности и конкретни стъпки в реализацията на ПРОЕКТ № BG05M9OP001-6.002-0009-C01 „Патронажна грижа + в Община Пловдив“, който се осъществява с финансовата подкрепа на  Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси“ 2014-2020 г., съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.

Целта на проекта е осигуряване подкрепа чрез предоставяне на патронажни грижи за възрастни хора и лица с увреждания чрез услуги в домашна среда, както и подкрепа за адаптиране на социалните услуги в домовете, т.е. делегирани от държавата дейности във връзка с разпространението на COVID-19. Общата стойност е 2 823 558,18 лв., 100% БФП, а срокът за изпълнение е 14 месеца –  01.02.2021 г. – 01.03.2022 г.

„Пловдив е една от първите общини в България – кандидатствали и спечелили направление 2 за надграждане и допълнително финансово стимулиране на 52 социални услуги, делегирани от държавата дейност, подкрепени по проекта. Обхванати са близо 1400 потребители на социални домове, домове за възрастни хора и такива за деца, за които се грижат 620 служители“, обясни второто направление на проекта директор дирекция „Социална политика“ Веселина Ботева.

По думите ѝ един от най-големите приноси е, че имаше подкрепа към тези услуги в най-тежките моменти миналата година, когато социалните служители са били неотлъчно до хората в нужда. „Не затворихме нито една услуга, въпреки трудностите, а специалистите ежедневно полагаха грижи, затова ще направим всичко възможно този проект да продължава да бъде в полза на хората“, конкретизира тя.

С направление 1 на „Патронажна грижа +“, което стартира на 01.02.2021 г., се дава възможност за предоставяне на почасови социално-здравни услуги в домашна среда на 560 възрастни хора в невъзможност за самообслужване, хора с увреждания или поставени под карантина заради COVID-19. Те са обгрижвани от 70 различни специалисти и разчитат за доставка на храни, лекарства и продукти от първа необходимост, закупени със собствени средства, както и за съдействие за неотложни административни услуги. По-голямата част от хората в нужда са самотноживеещи възрастни и с увреждания, които не могат да бъдат обхванати с асистентска подкрепа и от закона за личната помощ.

Спектърът от услуги включва комплекс от почасови мобилни здравно-социални услуги в домашна среда, включително-психологическа подкрепа и консултиране, които се предоставят за до 2 часа на ден. За предоставяне на дейностите по проекта се назначава екип от специалисти в т.ч. лекар, медицински сестри, рехабилитатори, психолози и сътрудници социални дейности, които по предварително уточнен график предоставят услуги по домовете на потребителите.

По време на днешната пресконференция преки впечатления по направление 1 на проекта споделиха и хората на терен Славея  Начева, сътрудник социални дейности, Елена Христозова, медицинска сестра, Стефка Лазарова, рехабилитатор и Мария Димитрова, психолог.

Целевите групи, които могат да бъдат включени в проекта по Направление I – „Патронажна грижа“ са: Хора с увреждания, възрастни хора в невъзможност от самообслужване, лица над 54 г., други уязвими групи, вкл. лица поставени под карантина във връзка с COVID-19, лица от рисковите групи за заразяване с COVID-19.

Документи за включване в проекта се приемат в офиса на Проекта, находящ се на ул. „Петко Д. Петков“ № 33.

По направление 2 на проекта, което стартира на 01.03.2021г., са включени дейности по превенция на COVID-19 в социалните услуги, делегирани от държавата дейности. Реализират се поддейности, насочени към 629 служители в 52-те социални услуги – ДДД, на територията на Община Пловдив, обслужващи 1391 потребители, а именно:

1. Осигуряване на лични предпазни средства

2. Въвеждане на мерки за дезинфекция на сградния фонд на социалните услуги, делегирани от държавата дейности;

3. Тестване на персонала и на потребителите на социалните услуги, делегирани от държавата дейности за COVID19;

4. Въвеждане на мерки за разделяне/изолиране на потребителите на услугите, в т.ч. и физическо разделяне/преграждане на помещения

5. Осигуряване на допълнителни плащания на персонала на социалните услуги – ДДД;

6. Осигуряване на компютърна техника, таблети, телефонни апарати и др. с цел адаптиране и приспособяване на средата на социалните услуги, делегирани от държавата дейности в контекста на въведените ограничения в резултат от епидемичната обстановка и осигуряване на възможности за тяхното предоставяне дистанционно (онлайн консултиране, скайп връзка и др.)

 

1,922 total views, no views today