Начало Актуално Ангелина Топчиева: Община Пловдив подобрява своите услуги към гражданите

Ангелина Топчиева: Община Пловдив подобрява своите услуги към гражданите

Все повече хора предпочитат интернет за комуникация с администрацията

Топчиева_Ставрев (2) Топчиева_Ставрев (1)

87% е удовлетвореността на гражданите от дейността и услугите, които предоставя Община Пловдив към момента. Това съобщи секретарят Ангелина Топчиева по време на годишния отчет от дейността на администрацията. Данните са на база аноними анкети, които гражданите попълват и които се отчитат всяка година. Комуникацията с гражданите се увеличава и те все повече използват платформите freecall и официалния имейл на Община Пловдив – [email protected].

Според данните, които посочи Ангелина Топчиева, броят на общинските служители остава непроменен в сравнение с 2019. В финансирани от държавата са  353 щатни бройки, а от общинския бюджет -  216 щатни бройки. 2224 е общият брой служители в общинските предприятия, които обхващат дейността на общината във всички направления – чистота, сметосъбиране, сигурност, транспорт.

„От началото на мандата са проведени 229 конкурса, така че конкурсното начало е факт. 900 лева е средна брутна работна заплата“, заяви секретарят на Община Пловдив и допълни, че увеличение на заплатите с 10% е направено в началото на годината, като това е първото такова от 2012 година.

Сред новите неща, които Община Пловдив въведе през настоящата година за по-добра връзка с гражданите, са: контактният център, изграден на базата на единен телефонен номер 0800 112 32 за връзка и предоставяне на информация от структурите на общината на гражданите и порталът eGov box – благодарение на който служителите могат да работят онлайн и дистанционно.

Изцяло е създадена възможност за заплащане на местните данъци по електронен път (чрез виртуален ПОС терминал). Гражданите могат да получат и обобщена информация за своето финансово състояние от регистрите, поддържани от общината. По същия начин се издават и удостоверенията за наличието или липсата на задължения към общината.

Чрез интернет страницата Plovdiv.bg се поддържат и публичните регистри, даващи информация за дейността на администрацията като регистрите на договорите и разрешенията по наемните и приравнени отношения, на разпоредителните сделки, на даренията, на общинската собственост, на подробните устройствени планове, на разрешенията за строеж, на въведените в експлоатация строежи. По този начин отпада необходимостта за подаване на заявления за достъп до обществена информация.

Предстои да бъдат пуснати електронните услуги, които дават възможност за заплащане по електронен път на: наказателни постановления; глоби с фиш; уведомления за неправилно паркиране; таксите и цените на услугите по гражданско състояние, стопанските дейности и устройство на територията. Остава само да се сертифицират от БОРИКА.

„Община Пловдив има постоянна връзка с гражданите и бизнеса с цел едно по-добро управление. Администрацията е стабилна, компетентна и открита“, заключи секретарят Ангелина Топчиева.

3,944 total views, no views today