Начало Актуално Седем културни институции от Пловдив вече работят по нов предприемачески план, разработен по Норвежката програма

Седем културни институции от Пловдив вече работят по нов предприемачески план, разработен по Норвежката програма

142A0861 142A1230

 

КЪМ ТЕКСТ 2-3

25.04.2024 

Община Пловдив изпълнява проект № BGCULTURE-1.001-0016 „Културното наследство на Пловдив, представено в ревитализирани, реставрирани и реновирани места“, по Програма „Културно предприемачество, наследство и сътрудничество“ в размер на 804 616 лева, финансиран от ФМ на ЕИП 2014-2021 г. В него са включени 7 културни институции – Градска художествена галерия, Регионален исторически музей, Регионален археологически музей, Регионален етнографски музей, Регионален природонаучен музей, Народна библиотека „Иван Вазов“ и ОИ „Старинен Пловдив“. Срокът на изпълнение е 22 месеца. Партньор на община Пловдив е Cross-Cultural Introduction AS (CC-Intro AS) от Норвегия. Неговата цел е да подобри управлението и представянето на културното наследство на Пловдив чрез ревитализиране, реставриране и обновяване на пространства, както и да насърчи културното предприемачество в културните институти, включени в проекта. Реализираните дейности стимулират по-широк интерес към културното наследство и включват: обновяване и ревитализиране на помещения; закупуване на витрини за постоянните експозиции и техника за интерактивно представяне на експонатите; разработване на мобилно приложение – тип quest игра, включващо аудио гайд, което представя сградите, залите и част от експонатите на културните институти по интригуващ за посетителите начин. Във връзка с изпълнението на една от основните цели по проекта е разработен „Предприемачески план за представяне на културното наследство и привличане на нови публики“.

Предприемаческият план представлява стратегически (дългосрочен) документ, който ще бъде използван като инструмент, предлагащ решения за развитието на културните институции в Пловдив. Документът, разработен от изпълнителя, е в обем над 300 страници и е разделен в няколко основни части: анализ, маркетинг, предвиждани дейности и очаквани резултати.

Изготвеният предприемачески план формулира необходимия инструментариум и подходи, които, от една страна отговарят на нуждите на потенциалните потребители и техния досег до културното наследство на Пловдив, а от друга страна предлага маркетингова стратегия за повишаване приходите от предоставяните услуги и увеличаване броя на посещенията в културните институти. Целта на разработения документ е да послужи за отправна точка за целенасочено таргетиране на точната публика на културните организации и чрез прилагане на изведените в документа инструменти и методи, да доведе до висока посещаемост и ангажираност на публиките към културния продукт и съдържание. Съществено място в предприемаческият план е отредено и на успешното маркетиране и медийно присъствие на мобилното приложение, разработено по проекта.

В резултат максимално подробно е обследвана външната и вътрешната за културните институции среда. С особено внимание и задълбоченост е проучено както документално, така и на място актуалното състояние на вътрешната среда на културните институции. Стратегическите акценти върху, които предприемаческия план се фокусира са:

•           Предприемачески инструментариум в управлението на културните институции. Оптимално развитие на човешките ресурси и квалификация.

•           Предприемачески инструментариум за подобряване на материалната среда на културните институции. Решително осъвременяване на материалната база и фондохранилищата в институциите.

•           Предприемачески инструментариум за оптимизиране на съществуващите и развитие на нови маркетингови, информационни, реставрационни и дигитални ресурси, с които боравят институциите.

•           Преодоляване на несъвършенствата на нормативната база в хармония и съответствие с високите изисквания и очаквания на съвременното общество.

Разработена е маркетингова стратегия с формулирани цели, дейности и канали, която да гарантира устойчивото изпълнение на заложените цели по проекта в следващите пет години, а именно увеличение на посетителите в културните институти с 20% и увеличение на приходите с 10%. Подробно са описани предложените дейности, план за тяхното изпълнение и времеви график, както и очаквани резултати с включени прогнозни целеви стойности за увеличение на посещенията на място на годишна база, прогнозни целеви стойности за увеличаване на приходите и други.

Изготвеният предприемачески план предлага на културните институции различни видове предприемачески инструментариум, приложим за всеки един институт самостоятелно. Някои от предприемаческите инструменти могат да бъдат разработени съвместно между културните институти.

В процеса на разработване на предприемаческия план, мониторингови функции по отношение на предложените решения и дейности има включеният в проекта норвежки партньор Cross-Cultural Introduction AS. Екипът на Cross-Cultural Introduction AS се запозна обстойно с пловдивските културни институти в рамките на няколко посещения и проведени работни срещи. Експертите на база на своята експертиза и опит, както и възможността за пренос на ноу-хау от страните – донори, даваха препоръки и предложения по отношение на формулирания предфинален документ, с което се гарантира подготовката на максимално ефективен  и целесъобразен документ, който да послужи като инструмент за привличане на повече публики.

1,029 total views, no views today