Четвъртата международна среща на туроператорите ще се проведе в Пловдив в периода 14 – 18 май 2014 година. Това информираха на пресконференция заместник-кметът на общината Стефан Стоянов и директорът на ОП „Туризъм“ Петър Лазаров.
Първите три срещи се проведоха с нарастващ към тях интерес, като участниците бяха от над 150 организации. Журналисти и туроператори от Великобритания, Австрия, Германия, Гърция, Хърватия, Сърбия, Румъния, Италия, Русия, Турция, Украйна, Египет, Непал, Алжир, Индия, Словения, Армения и други държави оцениха форумите като високо професионални и с голям потенциал.
До момента над 60 организации са заявили участие във срещата. Сред тях ще присъстват представители на – Европейска асоциация на туроператорите, Би Би Си, Министерство на туризма – Мароко, АБТТА, журналисти и туроператори от Великобритания, Русия, Турция, Непал, Мароко, Индия, Сърбия, Румъния, Франция и др.
За участие в това издание най-голям интерес е проявен от фирми от Турция – 15, Румъния – 8 и Великобритания – 7.
Официалното откриване на срещата ще се състои на15 май 2014 год. от 09.00 ч. в конферентна зала Пълдин, хотел „Санкт Петербург”. То ще започне с презентация на Министерство на икономиката и енергетиката, презентация за Пловдив и региона като туристическа дестинация, както и на Европейска асоциация на туроператорите (ЕТОА).
Програмата на събитието включва работни срещи и дискусии, като в това издание ще участват над 100 компании от туристическия бранш.
За ІV международна среща на туроператорите единият от акцентите е събитийния туризъм. Специално е режисиран музикален спектакъл „НА СВАТБА В СТАРИЯ ПЛОВДИВ“, като Държавна опера – Пловдив, съвместно с ансамбъл Тракия и други формации, ще представят пилотното издание пред участниците във форума. Във фокуса на пролетното издание ще бъде и откриване на Балканския панаир на занаятите, откриване на Античния фестивал на Римския стадион, а в последния ден на събитието е организиран винен тур в три винарски изби. Културно-историческото наследство ще бъде представено в рамките на 2 информационни тура.
Целта на събитието е всички участници във форума – чуждестранни и български туроператори и журналисти, представителите на местната власт и туристическия бранш в региона, да имат възможността да се запознаят и създадат лични контакти, да обменят опит и да бъдат поставени основните на бъдеща съвместна дейност.
На срещата ще присъстват и журналисти от British American Media, които са фокусирани върху неконвенционални туристически пазари. Те издават принтирани материали като гидове, пакети за „Оцеляване” (survival packs), както и дигитална издания. Съвместно с тях се подготвя кампания за промотиране на Пловдив, затова те изпращат 3 водещи журналисти да участват във срещата.
5,798 total views, no views today